[PSDK] Two-Frame Animated Icons

2 Réponses • 313 Vues

Hi, hi! Yuri made a little script for me that allows me to add two-frame animated icon sprites to PSDK! It looks like this:
Spoiler

How to install Installation:

As I'm not sure if Yuri fixed this by default you may need this so it only shows the first frame of your icon in battle. Just add it to your scripts and it should be good. :)

« Modifié: 04 juillet 2019, 03:40:45 par buttjuice »

PSDK

Amras Anárion

Scénariste

[Unova language]
Hello,

I tested with success your code  :3 and I took the opportunity to create scripts externally (plug-in). Thus, the original scripts of the PSDK are not modified.

Download script : 2 frames Animated Party Icon

Just install it on the "scripts" folder located at the root of your PSDK game directory.

I will just make 2 comments:
• The last script was not included because I did not see any difference in play (including in battle). There is no blocking on the first frame, so I guess Nuri corrected that.
• This script does not detect unmodified (= square) icons (confer Meowth on my screenshot). So the 32x32 icon of the Pokémon is cut in 2.

Improvement clue :
• Just like animated Battlers in Pokémon Uranium, make the script automatically detect the ratio between the height and width of the sprite (sheet).
- If the image is square (same height and width), then it is not animated.
- If one side is 2 times larger than the other, then it is a 2-frame sprite.
- If one side is 3 times larger than the other, then it is a 3-frame sprite.
Etc...
This will allow you to have a mix of animated and non animated sprites.
If Nuri Yuri included such a native code for the PSDK, that would be perfect. :)

[Kalossian language]
Bonjour,

J'ai testé avec succès ton code :) et j'en ai profité pour créer tes script en plug-in indépendant. Ainsi, les scripts originaux du PSDK ne seront pas modifiés.

Télécharger le script : 2 frames Animated Party Icon

Il suffit juste d'installer ceci dans le dossier "scripts" situé à la racine de votre répertoire de jeu PSDK.

J'en profite pour faire deux remarques :
• Je n'ai pas rajouté le dernier script car je ne voyais aucune différence dans le jeu (y compris au combat). Je n'ai pas constaté de blocage sur la première image, donc je suppose que Nuri a corrigé cela.
• Ce script ne détecte pas les icônes non modifiées (= carrés) (confère Miaouss sur ma capture d'écran). Ainsi, l’icône 32x32 du Pokémon se retrouve coupée en 2.

Sugestion d'amélioration :
• Tout comme les Battlers animés dans Pokémon Uranium, faire en sorte que le script détecte automatiquement le rapport entre la hauteur et la largeur de la sprite(sheet).
- Si l'image est carrée (même hauteur et largeur), alors elle n'est pas animée.
- Si un côté est 2 fois plus grand que l'autre, il s'agit d'un sprite à 2 frames.
- Si un côté est 3 fois plus grand que l'autre, il s'agit d'un sprite à 3 frames.
Etc...

Cela permettrait d’avoir un mélange de sprites animés et non animés.
Si Nuri Yuri inclus un tel code en natif pour le PSDK, ça serait parfait. :)

« Modifié: 28 avril 2019, 12:54:49 par Amras Anárion »

Nuri Yuri

HostMaster

I think the project should be fully coherent. All the icons should have the same amount of frames (or at least 2 frames) because when the Pokemon is not moving in the party that means two thing :
- He's dead
- He's asleep

Je pense que le les icônes devraient toute avoir le même nombre de frames (ou au moins 2) parce que quand le Pokémon n'est pas animé dans le menu ça signifie deux choses :
- Il est KO
- Il dort
ln(yo) = <3

There was an error while thanking
Thanking...